Wypadające włosy – wzmocnienie

Mocne, błyszczące oraz piękne włosy to bez wątpienia pragnienie bardzo wielu kobiet oraz  mężczyzn niezależnie od wieku.

Niestety, nie istnieje żaden sposób na natychmiastowe nadanie włosom zdrowszego wyglądu, ale na pewno dzięki systematycznej pielęgnacji oraz odpowiedniej diecie można je znacznie wzmocnić oraz zwiększyć ich normalną objętość. Poprawa wyglądu włosów jest wypadkową systematycznością. To ona jest najbardziej istotna, szczególnie kiedy, gdy mamy słabe, wypadające włosy. Nawet najlepsza odżywka stosowana raz na tydzień nie przyniesie zadowalającego efektu. Istotna jest natomiast odpowiednio dobrana dieta, dobrej jakości witaminy na włosy oraz higieniczny tryb życia. O czym zatem warto pamiętać, aby nasza fryzura była gęsta oraz zachwycająca?

Wzmacnianie krok po kroku

Jeśli twoje włosy są cienkie, matowe oraz do tego wypadają wręcz garściami, opłaca się na początek zadbać o nie od zewnątrz. Co to znaczy? Otóż powinno się używać delikatny szampon bez sztucznych barwników, konserwantów oraz parabenów i sulfatów, które uszkadzają łuskę włosa. Głowę powinno się myć maksymalnie 4 razy w tygodniu w letniej, a najlepiej w chłodnej wodzie. Do czesania najlepiej używać szczotkę z miękkim oraz naturalnym włosiem, a najmniej raz w tygodniu wykonać delikatny masaż głowy z zastosowaniem olejku kokosowego lub oliwy z oliwek. Nie mniej ważna jest właściwa suplementacja, która dostarcza organizmowi odpowiednich składników odżywczych.

Witaminy na porost włosów

Włosy rosną średnio od ok. 6 mm do 1,2 cm w miesiącu. Aby jednak mogły tyle urosnąć, nasz organizm niewątpliwie potrzebuje wielu wartościowych składników odżywczych. Odżywiając się zdrowo, sprawiamy, że komórki naszego ciała są znacznie mocniejsze. Identycznie sprawa wygląda z włosami. Styl życia oraz sposób odżywiania ma istotny wpływ na wygląd włosów oraz na ich wzrost. Dokładnie  dlatego powinno się wiedzieć w jaki sposób wzmocnić włosy nie tylko od zewnątrz, ale także od wewnątrz.

Warto więc dodać do naszego jadłospisu ryby, w tym popularnego w Polsce łososia. Mięso tej ryby zawiera między innymi bardzo wartościowe kwasy omega-3 oraz omega-6, a ponadto żelazo i ogromne ilości białka. Substancje te niezwykle korzystnie działają na kondycję skóry naszej głowy, natomiast ich znaczny deficyt może być powodem wysuszenia skóry, matowienia i wypadania włosów. We właściwie zbilansowanej diecie, która posiada witaminy na porost włosów nie powinno również zabraknąć zielonych warzyw. Rewelacyjne efekty dają szpinak oraz brokuły, które zawierają witaminy A oraz C oraz duże ilości wapnia i żelaza.

Sprzymierzeńcem zdrowych i niewypadających włosów są również różnego rodzaju rośliny strączkowe, które mają w sobie mnóstwo białka, żelaza, cynku oraz biotyny. Pomiędzy posiłkami dobrze jest też jeść orzechy, które są niezwykle bogate w nienasycone kwasy tłuszczowe oraz cynk.
Bardzo dobrym sposobem na wypadanie włosów są wysokiej jakości suplementy diety przeznaczone praktycznie dla każdego. Mają w sobie one składniki ważne nie tylko dla kondycji włosów, ale także całego organizmu. W ich składzie można znaleźć między innymi biotynę oraz witaminę B12, a także witaminy z grupy B oraz żelazo i cynk.

Add a Comment

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *