Witaminy na włosy

Aby nasze włosy były cudowne zdrowe i lśniące potrzebujemy zrównoważonej diety oraz witaminy na włosy by nie doszło do wszelkich awitaminoz, one to bowiem powodują nadmierne wypadanie włosów.

U zdrowego człowieka dopuszczalne jest wypadanie 100 włosów na dobę. Trzeba również pamiętać, że włosom potrzebne są witaminy z grupy B, witamina A, E, H, F i C. Wszystkie witaminy w inaczej stymuluje porost i witalność włosów.

Tak więc witamina wpływa na właściwy metabolizm zrogowaciałych komórek macierzy włosa. Brak lub deficyt tej witaminy objawia się kiepskimi łamliwymi włosami, które w wyniku ciągłego braku wypadają. To witamina rozpuszczalna w tłuszczach. Największe jej pokłady znajdziemy w tkankach zwierzęcych takich jak ryby, tłuste mięso, sery, jaja, mleko oraz w pomidorach, papryce, marchwi, truskawkach i warzywach zielono listnych.

Działanie poszczególnych witamin

Witaminy z grupy B działają bezpośrednio w procesach fizjologicznych wzrostu włosów, chroniąc je przed działaniem niekorzystnych procesów zewnętrznych i przed chorobami.

  • Tak witaminy B1 i B2 regulują pracę gruczołów łojowych, regulują proces budowy komórek i tkanek, zapobiegają tworzeniu się łupieżu. Można je znaleźć w piersi kurczaka, ziarnach słonecznika, oleju słonecznikowym i wieprzowinie.
  • Witamina B3 wspiera pracę układu krwionośnego wpływając na odpowiednią ilość krwinek i rozszerzając naczynia krwionośne dostarczają między innymi włosy w substancje odżywcze oraz tlen.
  • Witamina B5 wspiera pigmentację włosów hamując ich siwienie. Zgrywa główną rolę w procesach regeneracyjnych, a znaleźć ją możemy w brokułach i grzybach.
  • Witamina B6 bierze udział w podziale komórek w mniszkach włosowych, a jej największą ilość dostarczymy organizmowi jedząc sardynki, banany i wątróbkę.
  • Witamina B9 odpowiada za porost włosa. To tak zwany kwas foliowy, którego nieprzebrane pokłady są w mielonym kminku. Kminek można mielić bo w nasionach jest kompletnie nieprzyswajalny przez nas (przelatuje przez układ trawienny w nienaruszonym stanie).
  • Wreszcie witamina B12 wzmacnia włosy zapobiegając ich wypadaniu. Otwarta w kurzych wątróbkach i wołowinie. Niedobór witamin z grupy B może powodować nadmierny łojotok.

Witamina E chroni włosy przed działaniem wolnych rodników, nadaje im aksamitny połysk i tym sprawia, że włosy wyglądają pięknie. Najwięcej witaminy E znajduje się w zbożach, olejach w tym w kukurydzianym, szafranowym, migdałach i orzechach. Jest to witamina rozpuszczalna w tłuszczach.

Witamina H także oddziałuje na porost włosów. Zapobiega ich siwieniu oraz łysieniu. Bogatym źródłem tej witaminy są orzechy, kraby, grzyby, szpinak, pomidory, marchew, olej sojowy, mąka sojowa, sardynki i wątróbka.

Witamina F to zespół nienasyconych kwasów tłuszczowych. Pobudza pracę wszystkich komórek organizmu w tym również włosów.

Gdzie je kupić?

Wszystkie powyżej opisane witaminy obecnie można kupić w aptece jako produkty zestawów witamin, względnie przygotowanych suplementów diety. Natomiast by wzmocnić włosy i zapobiec ich wypadaniu, oraz regenerować mniszki włosowe stymulując je do pracy, można kupić w aptece odżywkę dla osób po chemioterapii, która świetnie działa na porost włosów.

Add a Comment

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *