Lśniące włosy – Czego potrzebują?

Lśniące włosy to jeden z najważniejszych fragment wizerunku.

Nie jest najważniejsze to, by były długie, ale przede wszystkim zdrowe, gładkie, błyszczące, jednym słowem: piękne. Włosy długie, ale zdewastowane, wyraźnie osłabione, o poniszczonych końcówkach, nie robią na nikim wrażenia. Aby tego uniknąć, z ratunkiem przychodzą specyfiki na włosy.

Kosmetyki to za mało

Nikt już chyba nie wierzy w reklamy szamponów i odżywek, przyrzekające niespodziewaną regenerację kompozycji włosa, i przywrócenie fryzurze zaskakująco pięknego wyglądu jak za dotknięciem czarodziejskiej różdżki. Od wielu lat wiadome jest, że aby zapewnić swoim włosom idealny wygląd, trzeba dbać o nie nie tylko z zewnątrz, ale i od wewnątrz. Dokładna pielęgnacja włosów to jedynie część sukcesu. Aby zdrowo rosnąć i zachowywać wytrwałość na wpływ niekorzystnych czynników zewnętrznych, włosy potrzebują witamin, spośród których jedną z najważniejszych jest biotyna na włosy.

Dostarczane organizmowi, wraz z pokarmem witaminy na włosy, zapewnią, że będą one grube, zdrowe i mocne. Odpowiednia, bogata w witaminy, takie jak na przykład biotyna, dieta zapewni włosom szybki wzrost i wpłynie na to, że ich fizjologiczny skład biochemiczny będzie odpowiedni.

Witaminy na włosy porównanie

Aby zdrowo rosnąć, włosy potrzebują dużej liczby różnych specyfików i mikroelementów. Należą do nich witaminy A, E, F, C, H – czyli biotyna, oraz inne witaminy z grupy B. Jeśli chodzi o mikroelementy, najbardziej istotne dla włosów są cynk, żelazo i miedź. Substancje te są odpowiedzialne za podtrzymywanie w dobrej kondycji najważniejszych cech włosów.

Jak działają poszczególne witaminy na włosy?

– Witamina A, zwana retinolem, odpowiada za poprawny przebieg metabolizmu komórek rogowego nabłonka tkanki skórnej, w tym zrogowaciałych komórek macierzy włosa. Retinol zatem gra ważną rolę we wzmacnianiu włosów.

– Witaminy z grupy B są zasadnicze w przebiegu procesów wzrostu włosów. Gwarantują też włosom osłonę przed chorobami i niekorzystnym wpływem czynników zewnętrznych.

Szczególną witaminą z grupy B jest biotyna (witamina H, witamina B7). Biotyna na włosy ma oddziaływanie niezwykle wyjątkowe
. Jako związek posiadający, biotyna wchodzi w skład keratyny, to znaczy głównego budulca włosów.

– Witamina E ma wpływ na połysk i gładkość włosów, pomaga je też chronić przeciwko działaniu wolnych rodników.

– Aby w organizmie w sposób odpowiedni przebiegała synteza kolagenu, również mającego duże znaczenie dla wyglądu i kondycji włosów, niezbędna jest witamina C.

– Witamina F, jako zespół nienasyconych kwasów tłuszczowych, konieczna jest we wszelkich komórkach ludzkiego ciała, w tym także w tych włosowych. Przejawia działanie ochronne i stymulujące.

W jakiego rodzaju produktach spożywczych można szukać witamin na włosy?

Przez wzgląd na to, że dla prawidłowego wzrostu włosy potrzebują wielu różnych suplementów, ich źródeł szukać należy też w różnych produktach spożywczych. W witaminę A bogate są takie elementy diety jak: jaja, wątróbka, nabiał, marchew, pomidory. Wiele witamin z grupy B znajduje się w ziarnach słonecznika, brokułach, jak również w mięsie drobiowym. Witaminę E znaleźć można na przykład w migdałach, oleju sojowym a także w zbożach. Bogate w witaminę C są oczywiście cytrusy, cebula czy owoce kiwi. Witamina H to składnik orzechów włoskich i ziemnych, soji, występuje też w wątróbce, szpinaku, marchwi.

Za doręczenie włosom różnych niezbędnych witamin odpowiedzialna jest więc zróżnicowana dieta. Nie można zbadać, czy razem z pożywieniem dostarczamy włosom wszystko to, czego potrzebują. Dlatego, jeśli włosy wykazują początki osłabienia, można skorzystać z któregoś ze specyfików witaminowych na włosy, dostępnych na rynku. Takie zbilansowane, zawierające różne niezbędne witaminy na włosy, jak także mikroelementy, preparaty, występują nie tylko w formie tabletek, ale też między innymi jako misie na zdrowe włosy. Troska o dostarczenie włosom tego, czego potrzebują, z pewnością zaprocentuje ich pięknym wyglądem.

Add a Comment

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *